Het is de week van de boerkini; de lichaamsbedekkende zwemkleding
die de islamitische vrouw verplicht moeten dragen. Volgens de vrouwen zelf
vrije keus omdat ze dat doen uit geloofsovertuiging. Volgens tegenstanders een
teken van onderdrukking. Verschillende overheden doen hun uiterste best om de
boerkini van het strand te verbannen, met als triest dieptepunt drie agenten op
het strand van Cannes die een moslima op de bon willen slingeren omdat ze een
boerkini draagt. De discussie tussen Christenen en moslims is echter nog niet
losgebarsten of op het strand van Bain-des-Dames
bij Chateauneuf (West Frankrijk) wordt een vrouw door een groep van zes blanke
mannen aangevallen omdat ze topless wil zonnen. Volgens de mannen is dat in
strijd met de goede zeden en de verplichten haar om haar borsten weer te
bedekken.
Zet een foto van een blote
vrouw op Facebook op Google Plus en de waarschuwingen vliegen je om de oren dat
dit niet mag. Herhaaldelijk zijn ook foto’s van HQ/e verwijderd omdat dit in
strijd is met de preutse Amerikaanse wetgeving… euh.. Algemene Voorwaarden. De
laatste tien – vijftien jaar verschijnt er geen bloot meer in reclame uitingen.
Iedere verwijzing naar bloot wordt door streng religieuze groepen direct de kop
ingedrukt. Christelijke organisaties voorop.
De discussie over de boerkini
moet misschien niet eens gaan over tradities of Westerse waarden en normen,
maar in hoeverre deze maatschappij nog wel naakt aan kan. Al staat dat (nog)
niet in de letter van de wet; het lijkt wel alsof het verboden is bloot te
zijn. Boetes en waarschuwingen vallen je ten deel als je je zonder kleren in de
buitenlucht wil begeven. Het is aanstootgevend en in strijd met de goede zeden.
Het kan bij minderjarigen trauma’s veroorzaken. Wat zegt u? Twee blote borsten
kunnen trauma’s veroorzaken bij minderjarigen? Leg dat eens uit! Die uitleg
blijft echter uit.
Hotel vol Verlangens is een erotische vertelling in dagboekvorm over het maken van keuzes. Het is vloeiend geschreven, stijlvol en met een eigentijdse blik op de maatschappij waarin we leven. Het is een treffend, helder en beeldend verhaal over een groep vrouwen, die graag dat ene stapje extra wil zetten, maar waarbij de durf ontbreekt. Onbewust hangen deze vrouwen zich op aan de enige man in het gezelschap. Niet omdat hij er goed uit ziet of veel geld heeft, maar vanwege zijn levensstijl.
'Hotel vol Verlangens' is een geregistreerde merk- en handelsnaam van HQ/e
Geen opmerkingen:
Een reactie posten