Toen ik in mei van dit jaar (dus nu 5 maanden geleden) een vakantie boekte had ik
eigenlijk geen verwachtingen. Ik hoopte op een vakantie onder de Spaanse zon
waar ik de hele dag bloot kon rondlopen. Bloot, vrij en zonder te zijn begrensd
door de preutse houding van Amerikaanse massamedia. Zonder commentaar dat naakt
hier niet was toegestaan omdat hier mogelijk kleine kinderen aanwezig waren of,
ook een veelgebruikt jeukargument, omdat naakt gewoon vies is. Naakt tussen de
andere naakten. Naakten die er net zo over dachten als ik. Hoe dichter de
vakantie naderde, hoe meer zin ik erin kreeg.
Maar hoe dichter de vakantie naderde hoe meer ik het
gevoel kreeg dat het best wel eens zou kunnen tegenvallen. Goed, je bent in een
resort waar naakt wandelen is toegestaan. Maar afgaande op de Facebook groep
waar ik (tijdelijk) lid van was en de demo dag van de Naturisten Federatie
Nederland (NFN) beloofde het niet veel goeds. Naakt gaan is vooral een aangelegenheid
voor mannen en dan ook nog eens voor mannen die van andere mannen houden. Dus
het grootste deel van wat ik straks op het resort zou aantreffen zou man zijn,
zo was mijn verwachting. Als er al vrouwen aanwezig zouden zijn, dan zouden die
niet alleen ver in de minderheid zijn maar ook nog eens een gemiddelde leeftijd
van boven de vijftig hebben.
Mijn verwachtingen werden steeds verder naar beneden
bijgesteld, tot op het laagste niveau waarop ik nu zit. Het resort adverteert
met twee jonge frisse naakte modellen die lachend in de lens van de camera
kijken. De werkelijkheid is weerbarstiger. Het publiek is inderdaad gemiddeld
vijftig jaar of ouder. Jonger dan vijftig – zoals de schrijver van dit stukje –
tref je hier nauwelijks. Maar het zijn vooral de volgevreten welvaartslichamen
die hier ronddwalen. Veel te vette lichamen die de hele dag niets anders te doen
hebben dan hun toch al veel te gebruinde lichaam aan kankerverwekkende
UV-straling bloot te stellen. De enige beweging die ze maken is als ze dat
vette lichaam omdraaien. Misschien als het lichaam zin heeft een keer het
nauwelijks gebruikte zwembad in te duiken. Dan zwemmen ze twee, drie baantjes
want daarna is de energie alweer ver op. Misschien wordt er daarom nauwelijks
met elkaar gesproken. Als de naakte lichamen liggen te zonnen dan is het hier
een oase van rust.
Van de vrouwenlichamen die hier wel naakt rond lopen
wordt een man als ik niet bijster opgewonden. Goed, van die slanke fotomodellen
met perfect afgemeten tieten tref je alleen in de bladen aan. Maar dit is toch wel
het andere uiterste. Buiken met vetrollen en borsten die er maar een beetje bij
hangen. Om maar te zwijgen over de billen en de rest.
Maar wat misschien nog wel het ergste is, is de
regelzucht van het resort zelf. Het zwembad mag met deze zengende hitte allen
worden gebruikt tussen 0900h – 1900h en daartussen niet. Naakt zijn op het
resort is toegestaan, maar alleen deze uren. De rest van de dag mag je ook
bloot zijn, maar dan in je eigen bungalow. ’s Avonds aan de bar zijn de gasten
gewoon gekleed. Eten en drinken geschied in avondkleding. Waar gaat dit over;
is dit een naakt resort of niet? Ik dacht dat je hier als gast 24 uur, zeven
dagen in de week bloot kon verblijven. Maar dat is dus niet zo.
(wordt vervolgd)
Hotel vol Verlangens is een erotische vertelling in dagboekvorm over het maken van keuzes. Het is vloeiend geschreven, stijlvol en met een eigentijdse blik op de maatschappij waarin we leven. Het is een treffend, helder en beeldend verhaal over een groep vrouwen, die graag dat ene stapje extra wil zetten, maar waarbij de durf ontbreekt. Onbewust hangen deze vrouwen zich op aan de enige man in het gezelschap. Niet omdat hij er goed uit ziet of veel geld heeft, maar vanwege zijn levensstijl.
'Hotel vol Verlangens' is een geregistreerde merk- en handelsnaam van HQ/e
(wordt vervolgd)
Hotel vol Verlangens is een erotische vertelling in dagboekvorm over het maken van keuzes. Het is vloeiend geschreven, stijlvol en met een eigentijdse blik op de maatschappij waarin we leven. Het is een treffend, helder en beeldend verhaal over een groep vrouwen, die graag dat ene stapje extra wil zetten, maar waarbij de durf ontbreekt. Onbewust hangen deze vrouwen zich op aan de enige man in het gezelschap. Niet omdat hij er goed uit ziet of veel geld heeft, maar vanwege zijn levensstijl.
'Hotel vol Verlangens' is een geregistreerde merk- en handelsnaam van HQ/e
Geen opmerkingen:
Een reactie posten